Omistamismudel on turunduses ja analüütikas kasutatav metoodika, et määrata, kuidas müügi ja konversioonide krediit klienditeekondade eri puutepunktidele määratakse. See aitab ettevõtetel mõista, millised turunduskanalid ja interaktsioonid aitavad konversioonidele kõige tõhusamalt kaasa.
Turunduses ja analüütikas kasutatavad omistamismudelite levinumad tüübid:
- Esimese puudutusega omistamine: krediteerib kliendi esimest suhtlust brändi või kampaaniaga konversiooni peamise põhjusena.
- Viimase puudutusega omistamine: omistab konversiooni viimasele suhtlusele, mis kliendil on enne soovitud toimingu (nt ostu sooritamist või vormi täitmist) tegemist.
- Lineaarne omistamine: jaotab krediidi ühtlaselt kõigi konversioonini viiva klienditeekonna puutepunktide vahel, andes igale interaktsioonile võrdse kaalu.
- Aja lagunemise omistamine: annab rohkem krediiti interaktsioonidele, mis toimuvad konversioonile lähemal ajas, vähendades järk-järgult varasemate puutepunktide kaalu.
- U-kujuline (või positsioonipõhine) omistamine: Tuntud ka kui vanni või hokikepi mudel, annab see rohkem krediiti esimesele ja viimasele interaktsioonile, kusjuures ülejäänud krediit jaotub ühtlaselt omavaheliste interaktsioonide vahel.
- Andmepõhine (algoritmiline) omistamine: kasutab statistilisi mudeleid või masinõppe algoritme krediidi määramiseks vastavalt iga puutepunkti tegelikule panusele konversioonidesse, võttes arvesse selliseid tegureid nagu interaktsioonide järjekord, sagedus ja ajakohasus.
Iga omistamismudel annab ülevaate kliendikäitumise erinevatest aspektidest ja turundustegevuse tõhususest, aidates ettevõtetel teha teadlikke otsuseid oma turundusstrateegiate ja ressursside jaotamise kohta.