Šveitsi e-kaubanduse kategooriad näitavad elektroonika domineerimist
ECDB prognoosib 4,5 % suurust liitunud aastast kasvumäära (CAGR) ajavahemikul 2024-2028. See turg jõuab 2028. aastaks eeldatavasti 17 miljardi USA dollari väärtuseni.
Šveitsi turu eeldatav 10,4%-line kasv 2024. aastal on kooskõlas sama aasta globaalse kasvuprognoosiga
. 27,3%-ga Šveitsi e-kaubanduse tuludest on elektroonika ECDB andmetel kõige sagedamini esinev kategooria, millele järgnevad:
- Mood (23,7%).
- hobid ja vaba aeg (15,1%).
- toidukaupade valdkond (14,0%)
- Mööbel ja kodutööd (9,3%)
- hooldustooted (7,1%)
- KODU- JA MAJAPIDAMISTARBED (3,5%)
Aruandes täheldatakse väikest nihet elektroonika ja toidukaupade suunas aastatel 2020-2025, hoolimata sellest, et üldine kategooriate jaotus on jäänud suhteliselt stabiilseks.
Vastuvõtmine ja peamised jaemüüjad
Šveitsi veebipõhise jaemüügi levik on praegu 14% ja prognooside kohaselt jõuab see 2025. aastaks 15,8%ni, mis on endiselt madalam kui maailma keskmine ja naaberriikide Austria ja Saksamaa tase.2023. aastal on ostukorvist loobumise määr 8,4%, add-to-cart määr 11,4% ja konversioonimäär 3%, selgub ECDB konversioonisünni KPIde analüüsist. 2023. aastal on dokumendi kohaselt viis peamist Šveitsi veebipõhist jaemüüjat järgmised:
- Digitec.ch (1,05 miljardi USA dollari suuruse aastakäibega)
- Galaxus.ch (1,02 miljardi USA dollariga).
- Zalando.ch (0,82 miljardi USA dollariga).
- Brack.ch
- Apple.com
Kolme suurima kaupluse turuosa 100 suurima kaupluse seas on kokku 26,3%.
Šveitsi e-kaubanduse peamised turuplatsid
Šveitsi e-kaubanduse turul juhib turuplatside poolestAmazon, mille GMV on ECDB andmetel 1,83 miljardit USA dollarit. Amazoni järel on Digiteci ja Galaxuse GMV vastavalt 1,48 miljardit ja 1,44 miljardit USA dollarit. Aruandes märgitakse, et GMV (kaupade koguväärtus) hõlmab nii esmamüüki kui ka kolmandate isikute müüki koos maksude, saatekulude ja muude tasudega, enne kui võetakse arvesse mahaarvamisi, näiteks allahindlusi või tagastusi.