3 min. lugemist

Veebipõhised turuplatsid vs. e-poed: Kes võidab ülemaailmses e-kaubanduses?

E-kaubandustööstus seisab silmitsi põhimõttelise küsimusega, mis puudutab turuplatside ja e-poodide vahel - kumb ärimudel annab parimaid tulemusi. Tuntud analüütikafirma ECDB hiljutine statistika annab kindla vastuse: veebipõhised turuplatsid edestavad traditsioonilisi veebipoode ja see suundumus näib olevat üha ilmsem.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Veebipõhised turuplatsid vs. e-poed: Kes võidab ülemaailmses e-kaubanduses?
Allikas: Depositphotos

Turuplatsid vs. e-poed

Praegune ECDB statistika näitab, et online-turuplatsid annavad märkimisväärse 72% kogu maailma e-kaubanduse tuludest , samas kui traditsioonilised veebipoed toodavad vaid 28%. Lisaks sellele on see erinevus viimasel ajal kasvanud. Kuigi 2022. aasta kasvuerinevus nende kahe mudeli vahel oli vaid 4%, suurenes see 2023. aastal 7%ni ja oli eelmisel aastal 6%.

Mis teeb turuplatsid nii populaarseks?

Online-turuplatside edu saladus peitub kolmes võtmeteguris:

  • skaleeritavus
  • tõhusus
  • kasumlikkus

Erinevalt traditsioonilistest e-poodidest ei ole turuplatsidel müüdavad kaubad nende omanduses, vaid need kuuluvad kolmandatele osapooltele. See vähendab oluliselt nende jooksvaid kulusid ja riske.

Teine oluline eelis on skaleerumise kiirus. Iga uus müüja, kes turuplatsiga liitub, toob tavaliselt kaasa oma olemasoleva kliendibaasi, lisaks oma inventarile. Platvorm saab seega keskenduda peamiselt vahendustasudest, noteerimistasudest, reklaamidest või tellimusteenustest saadavale rahale.

Online Marketplaces vs. E-shops: Who's Winning in Global E-commerce?

Source: ECDB

Piirkondlikud erinevused on olulised

Huvitaval kombel mõjutab geograafiline piirkond suuresti ärimudelite valikut. Aasias ning Lõuna- ja Kesk-Ameerikas domineerivad turuplatsid erakordselt – 2024. aastal teenisid nad vastavalt 97% ja 96% kogu e-kaubanduse tuludest, mis ületab kaugelt üle maailma keskmise 72%. Aasia turuliidrid, sealhulgas Alibaba Group Holding, PDD Holdings, ByteDance ja JD.com, haldavad tuntud kauplusi nagu Taobao, Douyin ja Pinduoduo.Lõuna- ja Kesk-Ameerikas on sarnane stsenaarium selliste e-kaubanduse platvormidega nagu MercadoLibre, Magalu, Amazon ja Shopee. Nendes piirkondades äratavad suured e-kaubanduse kaubamärgid suuremat usaldust ja neil on sageli parem logistika, sest seal on veebipõhine ostlemine vähem arenenud.

Lääs eelistab tasakaalu

Seevastu Lääne turud kipuvad olema ühtlasemalt jaotatud. Põhja-Ameerikas annavad veebipoed 54% e-kaubanduse tuludest; ülejäänud 46% moodustavad turuplatsid. Euroopas on proportsioon võrreldav: veebipoed annavad 53% tuludest, samas kui turuplatsid moodustavad 47%. Erinevalt Aasiast ja Lõuna-Ameerikast usaldavad lääne tarbijad sageli rohkem üksikuid kaubamärke, nagu apple.com, backmarket.com või shein.com. Siinkohal mängivad rolli ka soodsamad logistilised tingimused, mis muudavad eraldiseisvad veebipoed atraktiivsemaks.

Kultuurilised ja piirkondlikud eripärad Valiku tegemine

Erineva kujuga e-kaubandusturud selgitavad neid erinevusi. Iga turg on erinev ja seda kujundavad piirkondlik kultuur, poliitika ja looduslikud tingimused. Just need on tegurid, mis mõjutavad oluliselt seda, kas turuplatsid või traditsioonilised veebipoed kogevad konkreetses piirkonnas suuremat edu. Vaatamata piirkondlikele erinevustele näitavad ECDB ülemaailmsed andmed siiski, et e-kaubanduse tulevik kuulub eelkõige veebipõhistele turuplatsidele, mille mudel osutub tõhusamaks ja kasumlikumaks enamikus maailma piirkondades.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
Keskendu võimaluste punktisummale: AI ütleb teile, mida teie reklaamis parandada
3 min. lugemist

Keskendu võimaluste punktisummale: AI ütleb teile, mida teie reklaamis parandada

Meta laiendab Opportunity Score’i – mõõdik, mis näitab Ads Manageris koheselt, kuidas saate kampaaniaid parandada ja kulusid vähendada. See uus tehisintellektipõhine mõõdik jõuab pärast testimist rohkemate reklaamijateni. See annab selge kampaania skoori ja konkreetsed ettepanekud paranduste tegemiseks.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Ühendkuningriigi jaemüüjad seisavad silmitsi kasvavate küberturvalisuse ohtudega
3 min. lugemist

Ühendkuningriigi jaemüüjad seisavad silmitsi kasvavate küberturvalisuse ohtudega

Hiljuti langesid kolm suurt Briti jaemüügibrändi – Marks & Spencer, Co-op ja Harrods – ulatuslike küberrünnakute ohvriks, mis häirisid oluliselt nende tegevust ja paljastasid tõsiseid turvaauke nende IT-süsteemides. Need juhtumid rõhutavad Ühendkuningriigi jaekaubandussektori küberturbeohu suurenemist, rõhutades tungivat vajadust tugevama kaitse järele, kuna küberkurjategijad võtavad üha enam sihikule kõrgetasemelisi ettevõtteid

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+