Mis on e-poe laienemine?
Laienemine tähendab üldiselt mahu või intensiivsuse suurendamist, laiendamist või suurendamist. E-kaubanduses võib see olla kaks protsessi:
- Ettevõtte laiendamine, et lisada koduturule uusi tooteid või teenuseid
- Ettevõtte laiendamine välismaale
Kui aga inimesed räägivad “e-kaubanduse laienemisest”, mõtleb enamik äri laiendamisele välismaale, millele keskendume selles artiklis. E-kaubanduse laienemine on protsess, mille käigus viiakse teie ettevõte väljapoole teie koduriigi piire. Selle eripära on see, et see hõlmab mitmeid samme, näiteks turu-uuringute läbiviimist, finantsplaani koostamist või võõrkeeles suurepärase sisu tootmist.
E-kaubanduse laiendamise eesmärk on saada osa teie valitud riigi turust, nii et peate seda hästi tundma. Samuti peate teadma kliente endid ja nende ostuharjumusi. Alles siis teate, kuidas neid meelitada ja oma tooteid pakkuda.
Piiriülese e-kaubanduse ja e-poe laiendamise strateegiate mõistmine
E-poe laienemisstrateegiad on tihedalt seotud piiriülese e-kaubanduse kasvava trendiga. Piiriülene e-kaubandus tähendab veebimüüki, kus jaemüüja ja klient asuvad eri riikides. Kuna üha rohkem ettevõtteid võtab selle mudeli omaks, muutub selle keerukuse mõistmine eduka rahvusvahelise laienemise jaoks ülioluliseks. Piiriülene e-kaubandus on e-poe laienemisstrateegiate põhikomponent.
See hõlmab toodete või teenuste müümist veebiplatvormide kaudu teistes riikides asuvatele klientidele. Tehnoloogia, logistika ja maksesüsteemide edusammude tõttu on seda tüüpi rahvusvaheline kaubandus viimastel aastatel märkimisväärselt kasvanud. Piiriülese e-kaubanduse põhiaspektid, mis on aluseks tõhusatele e-poe laiendamise strateegiatele, on järgmised:
- Rahvusvahelise saatmise ja tolli haldamine
- Mitme valuuta ja makseviisi käsitlemine
- Navigeerimine erinevates maksusüsteemides ja -eeskirjades
- Klienditoe pakkumine kõigis ajavööndites ja keeltes
E-poe laienemisstrateegiaid kavandades on nende piiriülese e-kaubanduse elementidega arvestamine rahvusvahelises laienemises edu saavutamiseks ülioluline.
Millised on laienemise eelised?
Laienemisel on palju eeliseid, kuid ainult siis, kui see on hästi läbimõeldud ja sammud on hoolikalt planeeritud. Vastasel juhul tekib komplikatsioone ja probleeme, mis võivad lõpuks põhjustada ebaõnnestumist.
E-poe välismaale laiendamise peamised eelised
Turu laiendamise potentsiaal
Laiendades oma e-poodi välismaale, jõuate uute klientideni, kellel muidu ei oleks juurdepääsu teie toodetele ja teenustele. Selle tulemusena saate suurendada müüki ja aidata kaasa üldisele tulude kasvule. Samuti tasub meeles pidada, et uutele turgudele sisenemine laiendab teie haaret. Teie kaubamärk on tuntud klientidele teie koduriigis ja välismaal.
Müügi ja kasumi kasvTulude ja kasumi kasv on tihedalt seotud eelmise eelisega. Kui laienete teistele turgudele, on teil palju rohkem potentsiaalseid kliente, kes meelitavad ja veenavad teie toodet ostma.
Osalemine piiriüleses e-kaubanduses
Laienemine võimaldab teil kasutada kiiresti kasvavat piiriülest e-kaubanduse turgu, mis pakub märkimisväärseid võimalusi müügi ja kaubamärgi nähtavuse suurendamiseks.
Riskide hajutamine
Kohalolek mitmes riigis võib vähendada konkreetsete turutingimuste, majandustegurite või hooajaliste kõikumistega seotud riske. Kuid selleks, et seda täielikult ära kasutada, peate olema teadlik erinevustest piirkondade vahel, kus te tegutsete. Näiteks kui müüte siin talvel madala nõudlusega päikesekaitsetooteid, reklaamige neid riikides, kus on aastaringselt soe.
Jõudke uutesse turusegmentidesse
Katvuse laiendamine uutele kliendisegmentidele või sihtrühmadele, kelle vajadused ja eelistused erinevad kodustest, on tõhus viis oma ettevõtte kasvatamiseks ja kliendibaasi mitmekesistamiseks.
Globaalne turukogemus
Välismaale laienemine aitab teil saada rahvusvahelist ärikogemust ja parandada oma ärijuhtimise oskusi. Samal ajal saate kasutada oma koduturul leitud kogemusi näiteks konkurentsi vastu võitlemiseks. Need on vaid mõned paljudest globaalse laienemise eelistest, mida ettevõtted saavad oma rahvusvaheliste ettevõtmiste kaudu realiseerida.
Millised on e-poe laienemise riskid ja puudused?
Enne selle sammu astumist peaksite olema teadlik mitmetest e-kaubanduse laienemisega seotud riskidest ja puudustest.
Raskustes
Laienemine on üldiselt nõudlik protsess, mis ei võta paar päeva ega nädalat. Sageli kulub kuid, mille jooksul peate planeerima, korraldama ja tegelema paljude komplikatsioonidega, nii suurte kui ka väikestega. Kui soovite oma laienemist lihtsustada, otsige professionaalseid ettevõtteid, kes saavad sellega teie eest hakkama. Sellisel juhul võite oodata suuremaid kulusid.
Suur investeering
Uutele turgudele laienemine nõuab suuri investeeringuid turundusse, logistikasse ja mitmesugustesse muudesse ülesannetesse. Seega, kui te ei saavuta oodatud käivet või investeeringutasuvust, võite silmitsi seista rahaliste probleemidega.
Muutused poliitilises olukorras
Teie valitud riigi poliitikal on suur mõju ka sellele, kuidas teil läheb. Muudatused õigusaktides või määrustes võivad raskendada mitte ainult laienemist, vaid ka hilisemat äritegevust. Poliitiline olukord on midagi, mida ei saa kontrollida. Siiski peaksite seda jälgima ja kui on suuri muudatusi, peaksite tõhusate lahenduste leidmiseks kohe tegutsema.
Majanduslikud riskidSellesse kategooriasse kuuluvad mitmed riskid, sealhulgas valuutakõikumised, majanduskriisid ja inflatsioon. Kui te ei soovi, et need teid oluliselt ohustaksid, peaksite ootamatute riskiolukordade juhtimiseks välja töötama usaldusväärse finantsplaani ja läbimõeldud protseduurid.
Võistlus
Teie välismaist ettevõtet võib ohustada ka kohalik konkurents. Nende eeliseks on turu ja klientide tundmine ning nende sihtimine. Enne laienemist tehke oma uurimistööd ja uurige, millised kaubamärgid ja ettevõtted teiega otse konkureerivad. Õppige tundma nende tugevaid ja nõrku külgi ning kasutage neid teadmisi enda kasuks.
Logistika riskid
Logistika juhtimine on välismaal üldiselt keerulisem. Kaugside ja eeskirjade rohkus, mis on sageli vastuolus meie omadega, muudavad olukorra üldiselt keeruliseks.
Muutused tehnoloogias
Tehnoloogia areneb kiiresti, mõjutades paljusid ärivaldkondi, rääkimata sellest, et välismaal asuvad ettevõtted võivad eelistada erinevaid süsteeme või seadmeid kodustele. Kui te ei soovi maha jääda ja oma äripartnerite tööd keerulisemaks muuta, peate uute suundumustega sammu pidama.
Miks mõelda e-poe laiendamisele?
Põhjuseid, miks e-poed otsustavad laieneda välisturule, on mitmeid. Kõige levinumad on:
- Üleküllastunud turg – kas tundub, et suur hulk teisi e-poode juba pakub sinu poolt müüdavaid tooteid või teenuseid? Ideaalne lahendus on laiendada. Valige aga turg, kus inimesed ei tea tootest või on see vaid minimaalselt esindatud.
- Potentsiaalsete klientide puudumine – võib olla või mitte olla seotud esimese punktiga. Mõnikord pole turul lihtsalt piisavalt kliente, kes oleksid teie toodetest huvitatud. Sellepärast on hea mõte teha oma uurimistööd ja teada saada, kus teie sihtrühm asub.
- Vaadake konkurentsi – kas olete märganud, et teie konkurendid laienevad välisturgudele? Kui te ei soovi, et teid maha jäetaks, laiendage ka oma haaret. See, kas valite sama või erineva turu, on teie enda otsustada, kuid mõelge hoolikalt.
- Suurendage bränditeadlikkust – nagu me varem mainisime, aitab laienemine teil suurendada oma bränditeadlikkust ning tugevdada oma kaubamärgi nime ja autoriteeti. Mõnel juhul võib see isegi usaldusväärsust lisada.
Kuidas rakendate tõhusaid e-poe laiendamise strateegiaid?
Edukate e-poe laienemisstrateegiate rakendamine oma ettevõtte jaoks välismaal hõlmab mitmeid samme. Igaüks neist on oluline ja mõjutab oluliselt teie edukuse määra. Nende oluliste e-poe laienemisstrateegiate kohta saad lähemalt lugeda allolevast tekstist.
Töötada välja ajateadlikud e-poe laienemisstrateegiad
E-poe laienemisstrateegiate väljatöötamine ja elluviimine võtab palju aega. Ärge avaldage millelegi tarbetut survet ega kiirustage ühegi otsusega. Mõtle oma strateegiad ja tegevused alati hoolikalt läbi. See metoodiline lähenemine e-poe laienemisstrateegiatele aitab teil vältida vigu, mis võivad teile raha maksta.
Kui sul ei ole praegu aega oma e-poe laienemisstrateegiaid täielikult välja töötada ja ellu viia, siis on parem need hilisemaks lükata. Sama kehtib ka siis, kui otsustate kogu oma e-poe laienemisstrateegiate väljatöötamise protsessi sisse osta.
Õige riigi valimine
Kui olete tuvastanud potentsiaalsed laienemisriigid, on järgmine oluline samm põhjalike turu-uuringute läbiviimine. See protsess on e-kaubanduse ettevõtete jaoks ülioluline, kuna see annab ülevaate järgmisest:
Kohalik tarbijakäitumine ja eelistused
- Turu suurus ja kasvupotentsiaal
- Konkurentsivõimeline maastik
- Hinnakujunduse strateegiad
- Eelistatud veebiostuplatvormid
- Populaarsed makseviisid
- E-kaubandust mõjutavad kohalikud eeskirjad
Tõhusad turu-uuringud e-kaubanduse laiendamiseks hõlmavad nii esmaseid uuringuid, nagu uuringud ja intervjuud potentsiaalsete klientidega, kui ka teiseseid uuringuid, kasutades olemasolevaid andmeallikaid. Sellised tööriistad nagu Google Market Finder, Statista ja kohalikud e-kaubanduse ühendused võivad pakkuda väärtuslikke andmeid teie laienemisstrateegia jaoks.
Millisesse riiki laienete, sõltub paljudest teguritest, sealhulgas:
- Teie pakutavad teenused ja tooted
- Eesmärgid, mida soovite saavutada
- Sihtrühm, kelleni soovite jõuda
- Riigi turu suurus
Huvitav fakt
: Kesk- ja Ida-Euroopa piirkond pakub paljudele e-poodidele palju võimalusi. Ainuüksi aastatel 2016–2021 kasvab see 6%-lt 15%-le ja peaks 2026. aastaks moodustama kuni viiendiku jaekaubandussektorist.
Turu-uuringud e-kaubanduse laiendamiseks
Põhjalike turu-uuringute läbiviimine on oluline samm e-kaubanduse laiendamisel. See annab väärtuslikku teavet teie sihtturu, klientide eelistuste ja konkurentsimaastiku kohta. E-kaubanduse ettevõtete jaoks, kes soovivad rahvusvaheliselt laieneda, muutuvad turu-uuringud veelgi kriitilisemaks, kuna need aitavad navigeerida uute turgude keerukuses.
Kas olete valinud riigi, kuhu soovite laieneda? Järgmine samm on põhjalike turu-uuringute läbiviimine. Selle võib jagada kolme rühma:
- Külalised
Kliendid on oluline osa nii kodumaisest kui ka rahvusvahelisest ärist. Et olla edukas, peate neid hästi tundma ja mõistma nende vajadusi ja eelistusi. Seetõttu peaksid teie turu-uuringud keskenduma järgmistele valdkondadele:
- Ostukäitumine riigis
- Traditsiooniliste väärtuste tundmine
- Eelistatud makseviisid
- Teadmised kultuurilistest erinevustest
- Sihtrühma ligikaudne vanusevahemik (võib olla veidi erinev siseturust)
- Potentsiaalsete klientide huvid.
Mida rohkem teavet teil oma klientide kohta on, seda parema müügistrateegia saate nende jaoks välja töötada.
- Võistlus
Teie äri mõjutavad ka e-poed ja kaubamärgid, mis pakuvad samu või sarnaseid tooteid ja teenuseid. Sa saad nendega võistelda ainult siis, kui sa neid analüüsid ja tunned neid hästi.
Konkursi analüüsimisel tuleks arvestada:
- Konkureerivate e-poodide suurus
- Konkureerivate e-poodide arv
- Toodete ja teenuste hinnad
- Turundustegevus
- Võistlejate tugevad ja nõrgad küljed
Ekspertide
nõustamine SWOT-analüüsi loomiseks kasutage kogutud konkurentsiandmeid. See tuvastab kõik teie tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud. Saate teada, millele võite loota (nt toote kõrge kvaliteet) ja vastupidi, mida peate jälgima ja pidevalt täiustama (nt pikad tarneajad võrreldes konkurentidega).
- Seadusandlus
Lisaks sihtrühmale tuleks keskenduda ka juriidilistele tingimustele ja konkreetsetele nõuetele, mis võivad kogu laienemisprotsessi sinu jaoks hiljem keerulisemaks muuta.
Milliseid turu-uuringute meetodeid peaksite kasutama?
Turu-uuringud on oluline osa teie ettevõtte laiendamisest välismaale. See aitab teil mõista turgu, erinevusi klientide käitumises ja mitmesuguseid muid üksikasju, mis ütlevad teile, milleks valmistuda ja mida oodata. Kõigi vajalike andmete saamiseks võib kasutada mitmeid meetodeid :
- PESTELi analüüs – keskendub poliitilistele, majanduslikele, sotsiaalsetele, tehnoloogilistele, keskkonnaalastele ja õiguslikele teguritele, et paremini mõista turgu, ohte, millega võite kokku puutuda, ja olemasolevaid võimalusi.
- Turu segmenteerimine – jagab turu teatud parameetrite alusel erinevatesse rühmadesse, nagu vanus, ostukäitumine, geograafia jne. Selle käigus selgitatakse välja, millised sihtrühmad on asjakohased ja millised mitte.
- Võrdlusuuring – võrdleb teie protsesse, toimivust või tooteid konkurentidega. See aitab tuvastada nõrkusi ja võimalusi.
- Kultuurianalüüs – analüüsi põhirõhk on kultuuriline. Eesmärk on mõista kohalikke väärtusi, harjumusi ja tarbijate eelistusi, et neid paremini mõista.
Võõrkeelsete märksõnade analüüs ja e-poe uus versioon
Uue turu ja e-poe laienemiseks vajate oma e-poe uut versiooni, millel on lihtne ja meeldejääv domeen ning sisu kohalikus keeles. Enne kirjutamise alustamist tehke üksikasjalik märksõnaanalüüs, et teha kindlaks, mida inimesed teie toote või teenuse kohta otsivad.
Praegu otsitavad märksõnad aitavad teil ka avaldamisplaani välja töötada. Nad ütlevad teile, mille kohta inimesed tahavad rohkem teada saada ja mis võib neid teie saidile meelitada.
Märksõnade analüüs aitab teil ka seda teha:
- Üldine SEO – märksõnad, mida peaksite kasutama URL-aadresside, metakirjelduste, metapealkirjade või piltide kirjelduste loomisel.
- Sotsiaalmeedia – Facebooki, Instagrami või YouTube’i otsingud toimivad sarnaselt Google’i otsingutele. Õigete märksõnade abil saate asetusi palju kõrgemale kohale seada ja potentsiaalsete klientide tähelepanu köita.
- Kasutajakogemus (UX) – märksõnade analüüs on abiks ka e-poe struktuuri loomisel, veebilehe kasutajakogemuse optimeerimisel jne.
Välisriikide jaoks asjakohaseid märksõnu võib leida selliste tööriistade abil nagu Ahrefs või Semrush, millel on ka kümneid muid kasulikke funktsioone.
Ekspertide nõustamine
Domeeninimi peaks olema lühike, lühike ja teie kaubamärki toetav. Vältige keerulisi nimesid, millel on numbrid või erinevad tähemärgid, mis tunduvad ebausaldusväärsed.
Kvaliteetne sisu
Kvaliteetne ja optimeeritud sisu võivad viia teie veebisaidi otsingu paremusjärjestuse tippu. Nii et ärge võtke seda kergekäeliselt. Saate tõlkida olemasolevat teksti (nt tootekirjeldusi, ettevõtte andmeid jne) ja seejärel lasta seda eksperdil kontrollida. Teine võimalus on kasutada professionaalset tõlkijat.
Kui loote märksõnade põhjal uut sisu, on teil ka kaks võimalust.
- Laske tekstid kirjutada inglise keeles ja seejärel tõlkige need võõrkeelde,
- Leidke inimene, kes kirjutab tekstid, ideaalis emakeelena kõneleja, kes kirjutab teksti otse võõrkeeles.
Tekstide tõlkimiseks on soovitatav leida emakeel. Ta tunneb kohalikke kombeid, muutes tulemuseks oleva teksti loomulikuks. Samuti väldite mitmesuguseid vigu, näiteks hindade, sümbolite, aadresside jms lisamist.
Kvaliteetne klienditeenindus võõrkeeles
Veebis ostes on klientidel sageli lisaküsimusi, millega nad klienditoe poole pöörduvad. Seetõttu on oluline, et pakuksite neile vähemalt e-posti või telefonituge nende emakeeles. Pea meeles, et kvaliteetne teenus on edu võti. Kui aitate klientidel nende probleeme kiiresti ja hõlpsalt lahendada, tulevad nad suurema tõenäosusega teie juurde tagasi ja võivad teid isegi oma sõpradele soovitada.
Kas teadsid, et…?
Klienditoe pakkumine kohalikus keeles ja kohaliku telefoninumbriga suurendab oluliselt poe usaldusväärsust. Seega, kui soovid eelist välismaiste e-poodide ees, kes seda võimalust ei paku, lisa see oma teenustesse.
PPC kampaaniate õige seadistamine
Tõenäoliselt ei pea me teile ütlema, et PPC kampaaniad on tõhusad. See asjaolu kehtib aa välisturu kohta, kus saate PPC-reklaamide abil meelitada palju uusi kliente. PPC kampaaniate edu sõltub peamiselt nende seadetest. Seetõttu uurige kohalikke spetsifikatsioone ja kasutage sobivaid märksõnu. Kui reklaam on käivitatud ja esitatakse, jälgige selle toimivust ja kohandage seda, kui see ei toimi hästi.
Õige turundusstrateegia
Lisaks PPC kampaaniatele tuleb kaaluda ka teisi turundusmeetodeid, mis aitavad suurendada nähtavust tänu e-poe laienemisele. Nende hulka kuuluvad sotsiaalmeedia, uudiskirjad ja sisu optimeerimine. Hiljuti on populaarseks saanud mõjutajate turundus, mis kasutab toodete ja teenuste reklaamimiseks kuulsaid ja mõjukaid inimesi.
Planeerige oma turundusstrateegia hoolikalt. Mõelge, kuidas ja kellele soovite oma tooteid edastada. Pidage meeles, et kanalite kombinatsioon võib olla edukas, kuid ärge üle pingutage. Mõelge, millised neist on tõesti vajalikud ja millised ei jõuaks üldse teie sihtrühmani.
Näiteks kui müüte tooteid 50ndates ja vanematele inimestele, peaksite keskenduma Facebookile ja Instagramile. Võite vahele jätta TikTok ja Snapchat.
Mitmekanalilise lähenemisviisi rakendamine
Omnikanali strateegia on terviklik lähenemine, mis integreerib mitu kanalit, et luua sujuv ja ühtne kliendikogemus. See strateegia tunnistab, et tarbijad suhtlevad kaubamärkidega erinevate platvormide kaudu – nii veebis kui ka väljaspool seda – ja selle eesmärk on pakkuda ühtset teekonda olenemata kasutatavast kanalist.
Omnikanali strateegia põhiaspektid on järgmised:
- Järjepidev sõnumside ja bränding kõigis puutepunktides
- Online ja offline kanalite integreerimine
- Isikupärastatud kliendikogemus
- Sujuvad üleminekud erinevate platvormide vahel
Rakendades tõhusat mitmekanalilist strateegiat, saavad ettevõtted:
- Suurendage klientide rahulolu
- Klientide seotuse suurendamine
- Suurendage müüki ja tulude kasvu
- Parandage brändi lojaalsust
E-poodi laiendades mõtle, kuidas luua järjepidev brändikogemus kõigis kanalites, et maksimeerida omnikanalilise lähenemise eeliseid.
Kohalike hinnavõrdlushindade kasutamine
Tuhanded ostlejad kasutavad populaarsete tööriistadena võrdlussaite . Mõne minutiga saavad nad teada, milline e-pood pakub parimat hinda. Võrdlussaitide eeliseks on see, et need aitavad e-poodidel end sisse seada. Nii et ärge unustage neid, kui laienete; proovige oma tooteid neile saada.
Kas teadsid, et…?
Kuni 78% ostlejatest on kasutanud võrdlussaite vähemalt ühe e-ostu tegemiseks. Veelgi enam, umbes 65% kasutajatest väidab, et hinnavõrdlus on säästnud neile ostlemisel aega.
Portfellide kohandamine
Rahvusvahelised ostjad erinevad kodumaistest ostjatest. Neil on erinevad vajadused, eelistused ja nõuded. Seetõttu ei pea te neile kõiki tooteid pakkuma. Valige julgelt ainult need, millest arvate, et nad on kõige rohkem huvitatud. Portfelli kohandamise eeliseks on see, et te ei pea kulutama aega selliste toodete tekstide optimeerimisele ja tõlkimisele, mida ei pruugita üldse välismaale müüa.
Niisiis, kuidas valida õigeid tooteid? Vaadake uurimistöö käigus kogutud andmeid. See ütleb teile kõik, mida peate teadma oma klientide ja nende ostukäitumise kohta.
Ettevõtte asutamine välismaal
Kui teie e-poe laienemine on alanud, turundus, veebisait ja sisu sorteeritud, saate liikuda vähem lõbusate ja loominguliste ülesannete juurde, näiteks ettevõtte asutamine. Välismaale laienedes ei ole te kohustatud asutama kohalikku ettevõtet. Kuid see, kas te seda teete, sõltub suuresti riigist, kus soovite äri teha. Näiteks Saksa kliendid on välismaiste ettevõtete suhtes ettevaatlikud. Nad eelistavad osta kohalikelt ettevõtetelt. Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna riigid seevastu ei tohiks olla probleem.
Finantsplaan
Finantsplaan on dokument, mis annab teile ligikaudse ettekujutuse laienemiskuludest. Samuti aitab see vähendada ettenägematute kulude riski, mis võib põhjustada erinevaid rahalisi probleeme.
Eelarve koostamisel on hea mõte oodata teatud ülesannete puhul suuremaid kulusid ja jätta reserv, kui midagi muutub kallimaks.
Õiguslik ettevalmistus
Kui soovite olla kindel, et teete kõik vastavalt selle riigi seadustele, mida soovite laiendada, peaksite konsulteerima ekspertidega. Ideaalis need, kes tunnevad selle riigi seadusi, kuhu kavatsete laieneda.
Kohaliku pangakonto avamine
Pangakonto avamine ei ole kohustuslik, kuid see on kasulik. Mõnele ELi kontole tehtavad välismaksed on tasulised. Tasu sõltub teie valitud pangast, kuid üldiselt ei ole see väike. Pangakonto loomine riigis, kuhu soovite laieneda, võib säästa kümneid või sadu naelu, mida saate kasutada turundustegevuseks.
Kohalikud makseviisid
Kauba eest tasumise viis mõjutab ka e-poe edukust. Kui te ei paku klientidele nende eelistatud makseviise, ei usalda nad teid ega vii ostu lõpule. Sama kehtib ka siis, kui te ei müü oma tooteid kohalikus valuutas. Seega uuri esmalt välja, milliseid makseviise väliskliendid kõige sagedamini kasutavad ja veendu, et pakud neid oma e-poes. Seejärel kontrollige hindu. Kui riigil on oma valuuta, kasutage seda eurode asemel.
Kohalik aadress
Aadress on ülioluline, eriti kui klient otsustab toote tagastada. Kui nad saavad teada, et peavad selle teise riiki saatma, lahkuvad nad tõenäoliselt e-poest ostu sooritamata. Vastupidine juhtub aga siis, kui teil on kohalik aadress, nt kogumispunkti jaoks. Klient on kindel, et kui ta tellib midagi, mis talle ei sobi, saab ta selle lihtsalt, kiiresti ja ilma suurte kuludeta tagastada.
Käibemaksukohustuslasena registreerimine
Igal Euroopa Liidu riigil on kindel aastakäibe piirmäär, mis määrab käibemaksu registreerimise vajaduse. Limiidid on riigiti erinevad ja võivad aja jooksul muutuda, seega kontrollige regulaarselt. Mõnikord tasub siiski käibemaksukohustuslasena registreeruda isegi siis, kui te seda piiri ei saavuta. Näiteks kui:
- soovite näida usaldusväärsem
- maksumäär välismaal on madalam kui siin
- teil on kliente, kes on käibemaksukohustuslased;
Logistika
Tänased kliendid ei taha oma tooteid nädal või kaks oodata. Kui nad sinult midagi tellivad, eeldavad nad, et see on nende kodus kõige rohkem kahe või kolme tööpäeva jooksul. Oma nõudmiste rahuldamiseks ei tohi laienemisel unustada logistikat. Tutvuge laevandusettevõtetega. Siit saate teada, millist teenust nad pakuvad, kui kiiresti nad tarnivad ja millised on nende hinnad. Samuti uurige pöördlogistika kohta. See tähendab näiteks seda, kas vedaja tegeleb tagastustega.
Tõhus logistika on eriti oluline piiriüleses e-kaubanduses. Kui laiendate oma e-poodi rahvusvaheliselt, peate navigeerima piiriülese saatmise keerukuses, sealhulgas tollivormistuses, rahvusvahelises jälgimises ja potentsiaalselt pikemates tarneaegades. Kaaluge partnerlust piiriüleses e-kaubanduses kogenud logistikateenuste pakkujatega, et tagada sujuv toimimine ja klientide rahulolu.
Looge suhe
Head ärisuhted on ka eduka ettevõtte jaoks hädavajalikud. Nii et alustage võrgustike loomist ja otsige turustajaid, tarnijaid ja partnereid, kes on valmis teiega koostööd tegema. Saate oma võrgunduse tellida allhanke korras. Kohalikud agendid tunnevad tavaliselt turgu ja neil on kontakte ettevõtetega, kellega võiksite äri teha.
Tööriistad, mis aitavad teil laieneda
Tänapäeval on Internetis saadaval palju tööriistu, mis aitavad teil laieneda. Oleme teie jaoks välja valinud mõned põhitõed:
- Statista.com. aasta statistika
Täpse ja ajakohase kliendistatistika, ostumustrid, turu suuruse ja muud üksikasjad leiate saidilt Statista.com. Aruanded on selged ja põhiteave on tavaliselt tasuta. Kui sellest teile ei piisa, pakub sait ka igakuist tellimust.
Muid väärtuslikke andmeid võib leida riigi saatkondade, kaubanduskodade või valitsusasutuste veebisaitidelt.
- Google Market Finder
Google Market Finder on tööriist, mis on loodud spetsiaalselt e-poe laiendamiseks. Kui olete sisestanud oma domeeni ning toodete ja teenuste kategooria(d), näitab see teile riike, mis oleksid teie laienemiseks parimad. Samuti annab see teile riikide kohta põhiteavet, näiteks
- Igakuised otsingud valitud kategoorias
- Leibkonna kasutada jääv netosissetulek
- Äritegevuse lihtsuse indeks
- Google’i trendid
Kasutage teenust Google Trends , et näha, kui populaarne on teie valitud sõna erinevates riikides. Näete isegi, kuidas seda on aja jooksul otsitud. See võib olla kasulik, kui müüte midagi hooajalist ja soovite teada, millal inimesed hakkavad selle vastu rohkem huvi tundma. Google Trends näitab teile ka muid populaarseid seotud termineid ja teemasid, mida saate sisu loomisel kasutada, näiteks.
Viimased mõtted e-poe laienemisest
Nimelt eeldab e-poe edukas laienemine hoolikat planeerimist, põhjalikku turu-uuringut ja strateegilist teostust. Kuigi protsess võib tunduda hirmutav, muudavad uutele turgudele sisenemise potentsiaalsed hüved – alates suurenenud tuludest kuni kaubamärgi kasvuni – paljude ettevõtete jaoks väärtuslikuks ettevõtmiseks.
Kõige tähtsam on see, et järgides selles juhendis kirjeldatud strateegiaid ja püsides turumuutustega kohanemisvõimeline, saab teie e-pood tõhusalt navigeerida rahvusvahelise laienemise väljakutsetes ja luua tugeva ülemaailmse kohaloleku. Pidage meeles, et edu võti ei seisne mitte ainult kiires laienemises, vaid ka nutikas laienemises hästi uuritud kliendikeskse lähenemisviisi abil.
Korduma kippuvad küsimused
Millised on peamised kaalutlused e-poe laiendamisel?
E-poe laiendamisel arvestage oma sihtturuga, praeguse platvormi mastaapsusega, varude haldamisega, saatmislogistikaga ja klienditeeninduse võimekusega. Samuti peate mõtlema lokaliseerimisele, kui sisenete uutele geograafilistele turgudele, sealhulgas keelele, valuutale ja kultuurilistele eelistustele. Lisaks veenduge, et teie maksesüsteemid saaksid hakkama suurema mahu ja potentsiaalselt uute makseviisidega, mis on teie laienemispiirkondades populaarsed.
Kuidas ma saan parandada oma e-poe kasutajakogemust kasvava kliendibaasi jaoks?
Kasutajakogemuse parandamiseks laienedes keskenduge saidi kiiruse ja mobiilitundlikkuse optimeerimisele. Rakendage jõuline otsingufunktsioon ja intuitiivne navigeerimine. Isikupärastage ostukogemust kasutajaandmete ja käitumise põhjal. Muutke kassaprotsess sujuvamaks ja pakkuge mitut maksevõimalust. Koguge regulaarselt klientide tagasisidet ja tegutsege selle põhjal, et kogemust pidevalt täiustada.
Millised turundusstrateegiad on efektiivsed e-poe laiendamiseks?
Tõhusad turundusstrateegiad e-poe laiendamiseks hõlmavad sihitud sotsiaalmeedia reklaami, mõjutajate partnerlusi ja sisuturundust bränditeadlikkuse suurendamiseks. Rakendage SEO parimaid tavasid orgaanilise nähtavuse parandamiseks. Kasutage e-posti turundust klientide säilitamiseks ja uute toodete või turgude reklaamimiseks. Kaaluge kampaaniate uuesti sihtimist, et potentsiaalseid kliente uuesti kaasata. Lojaalsusprogrammid võivad olla tõhusad ka korduvate ostude ja suusõnaliste suunamiste julgustamisel.
Kuidas hallata laoseisu efektiivselt, kui mu e-pood kasvab?
Tõhus varude haldamine laienemise ajal hõlmab tugeva varude haldamise süsteemi rakendamist, mis integreerub teie e-kaubanduse platvormiga. Andmeanalüüsi abil saate prognoosida nõudlust ja optimeerida varude taset. Kaaluge dropshipping või kolmanda osapoole logistikateenuseid (3PL) tellimuste tõhusaks täitmiseks, eriti uutele turgudele sisenemisel. Vaadake oma tootevalik regulaarselt üle, keskendudes hästi toimivatele toodetele ja kaotades järk-järgult ebatõhusad tooted.
Millised on rahvusvahelise e-poe laienemise väljakutsed ja kuidas neid ületada?
Rahvusvahelise e-poe laienemine toob kaasa väljakutseid, nagu erinevates regulatsioonides navigeerimine, piiriülese saatmise ja tagastuste haldamine ning kohanemine kohaliku tarbijakäitumisega. Ületage need, uurides põhjalikult iga uut turgu, tehes koostööd kohalike ekspertide või teenustega ning kasutades lokaliseeritud turundusstrateegiaid. Rakendage mitme valuuta tugi ja pakkuge kohalikke makseviise. Ole valmis kohandama oma tootevalikut ja hinnastrateegiat vastavalt kohalikele eelistustele ja majandustingimustele. Tagage kohalike andmekaitseseaduste ja maksueeskirjade järgimine.
Miks on rahvusvaheline laienemine oluline?
Rahvusvaheline laienemine on oluline, sest see avab uusi võimalusi kasvuks ja tuludeks, kasutades ära värskeid turge. See võimaldab ettevõtetel mitmekesistada riske, saada konkurentsieeliseid ning pääseda juurde uutele ressurssidele ja talentidele. Ülemaailmne laienemine võib tuua kaasa mastaabisäästu, suurendada kaubamärgi tuntust ja edendada innovatsiooni kokkupuute kaudu erinevate kultuuride ja äritavadega. Samuti pakub see mõnes riigis võimalusi maksusoodustusteks ja võib pikendada nende toodete elutsüklit, mis võivad olla koduturul küpsed. Üldiselt võib rahvusvaheline laienemine muuta ettevõtte üha enam globaliseeruval ärimaastikul tugevamaks, kohanemisvõimelisemaks ja konkurentsivõimelisemaks.