2 min. lugemist

Majandussuundumused: ELi säästud suurenevad ja USA kulutused taastuvad

Majandussuundumused on Ameerika Ühendriikides ja Euroopas pärast epideemiat lahknenud, nagu märkis Financial Times (FT). Kuigi mõlemad piirkonnad kogesid liikumispiirangute ajal suuremaid sääste, on ameeriklased nüüd oma kulutusi suurendanud, aidates kaasa majanduskasvule. Seevastu eurooplased on säilitanud kõrgemad säästumäärad, osaliselt ärevuse tõttu, mis tuleneb Venemaa sissetungist Ukrainasse.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Majandussuundumused: ELi säästud suurenevad ja USA kulutused taastuvad
Allikas: Depositphotos

Majandussuundumused: Atlandi ookeani ülesed säästumäärad erinevad

Euroopa kodumajapidamiste säästumäär saavutas juunis lõppenud kvartalis kolme aasta kõrgeima taseme, 15,7%, mis on palju kõrgem kui pandeemiaeelne norm (12,3%). Eurostati hiljutiste andmete kohaselt on see suundumus teravas vastuolus Ameerika Ühendriikidega, kus isiklike säästude määr oli teises kvartalis 5,2%, mis on vähem kui 2010.–2019. aasta keskmine, mis oli 6,1%.

“USA madalam säästumäär on aidanud hoogustada tarbijate kulutusi, mis on olnud USA majanduskasvu peamine tõukejõud ja peamine põhjus, miks USA majandus on kasvanud kiiremini kui Euroopa majandus,” ütles Moody’s Analyticsi peaökonomist.

Sellegipoolest on USA jaemüügitööstusel probleeme, kuna pühadeostude hooaeg on käimas. USA tarbijate kulutused aeglustusid augustis, tõustes vaid 0,2% võrreldes juuli 0,5%ga. Majandusanalüüsi büroo andmed viitavad varajastele kooli- ja reisimisega seotud kuludele ning pidevale tööhõive kasvusurvele, millel võib olla oma osa selles madalamates kulutustes.

USA tarbijate kindlustunne tõuseb keset jätkuvaid väljakutseid

Vaatamata nendele raskustele näitab tarbijate usaldus USA majanduse vastu paljulubavat. Eelmise kuu 67,9-lt tõusis Michigani ülikooli tarbijameeleolu indeks 70,1-ni.

“Kuigi meeleolu jääb ajaloolisest keskmisest allapoole osaliselt pettumuse tõttu kõrgete hindade pärast, on tarbijad täiesti teadlikud, et inflatsioon on jätkuvalt aeglustunud,” märkis uuringute direktor Joanne Hsu.

Ta tõi ka välja, et järgmiste valimiste tulemused määravad paljude inimeste püüdlused.

Kuigi küsimusi kulutuste taseme kohta, kuna oluline pühadeostude hooaeg läheneb, on endiselt olemas, võib see ettevaatlik optimism kauplusi aidata. USA ja Euroopa erinevad ostusuundumused juhivad tähelepanu geopoliitiliste sündmuste ja majanduslike elementide keerulisele koostoimele , mis mõjutavad tarbijate käitumist mõlemal pool Atlandi ookeani.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
SHEIN IPO hindamine langeb 50B dollarini
2 min. lugemist

SHEIN IPO hindamine langeb 50B dollarini

Reutersi eksklusiivse raporti kohaselt on Sheinil käimas läbi see, mida me tööstuses nimetame “reality check momendiks”. Asi on selline: Shein kaalub oma debüüti Londoni börsil, kuid seal on üks konks. Uskumatu, et nende praegune 50 miljardi dollari suurune hinnang on umbes veerandi võrra madalam kui nende eelmise aasta väärtus.

Loe artiklit
Google’i 75 miljardi dollari suurune tehisintellekti investeerimisplaan aastaks 2025
2 min. lugemist

Google’i 75 miljardi dollari suurune tehisintellekti investeerimisplaan aastaks 2025

Ettevõtte tegevjuht Sundar Pichai ütles Alphabeti neljanda kvartali 2024. aasta tulemuste avaldamisel, et ettevõte kavatseb 2025. aastal kulutada umbes 75 miljardit dollarit kapitalikuludeks. See on märkimisväärne kasv võrreldes 32,3 miljardi dollariga, mis kulutati 2023. aastal, ja näitab, kuidas tehnoloogiagigantide vaheline konkurents nende AI-võimekuse suurendamiseks kasvab.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+