Majandussuundumused: Atlandi ookeani ülesed säästumäärad erinevad
Euroopa kodumajapidamiste säästumäär saavutas juunis lõppenud kvartalis kolme aasta kõrgeima taseme, 15,7%, mis on palju kõrgem kui pandeemiaeelne norm (12,3%). Eurostati hiljutiste andmete kohaselt on see suundumus teravas vastuolus Ameerika Ühendriikidega, kus isiklike säästude määr oli teises kvartalis 5,2%, mis on vähem kui 2010.–2019. aasta keskmine, mis oli 6,1%.
“USA madalam säästumäär on aidanud hoogustada tarbijate kulutusi, mis on olnud USA majanduskasvu peamine tõukejõud ja peamine põhjus, miks USA majandus on kasvanud kiiremini kui Euroopa majandus,” ütles Moody’s Analyticsi peaökonomist.
Sellegipoolest on USA jaemüügitööstusel probleeme, kuna pühadeostude hooaeg on käimas. USA tarbijate kulutused aeglustusid augustis, tõustes vaid 0,2% võrreldes juuli 0,5%ga. Majandusanalüüsi büroo andmed viitavad varajastele kooli- ja reisimisega seotud kuludele ning pidevale tööhõive kasvusurvele, millel võib olla oma osa selles madalamates kulutustes.
USA tarbijate kindlustunne tõuseb keset jätkuvaid väljakutseid
Vaatamata nendele raskustele näitab tarbijate usaldus USA majanduse vastu paljulubavat. Eelmise kuu 67,9-lt tõusis Michigani ülikooli tarbijameeleolu indeks 70,1-ni.
“Kuigi meeleolu jääb ajaloolisest keskmisest allapoole osaliselt pettumuse tõttu kõrgete hindade pärast, on tarbijad täiesti teadlikud, et inflatsioon on jätkuvalt aeglustunud,” märkis uuringute direktor Joanne Hsu.
Ta tõi ka välja, et järgmiste valimiste tulemused määravad paljude inimeste püüdlused.
Kuigi küsimusi kulutuste taseme kohta, kuna oluline pühadeostude hooaeg läheneb, on endiselt olemas, võib see ettevaatlik optimism kauplusi aidata. USA ja Euroopa erinevad ostusuundumused juhivad tähelepanu geopoliitiliste sündmuste ja majanduslike elementide keerulisele koostoimele , mis mõjutavad tarbijate käitumist mõlemal pool Atlandi ookeani.