
Üks voogedastusplatvormide kasvu võtmetegureid on spordisisu. Näiteks NFLi eksklusiivne mäng Peacockis meelitas ligi 3 miljonit uut tellijat, kellest 71% säilitas teenuse isegi mitme nädala pärast. Sellised juhtumid tõestavad, et voogedastus ei ole ainult filmide ja sarjade puhul – see on muutumas oluliseks tegijaks otseülekannetes . CCE piirkonnas on Voyo kasv hea näide. Sellel on selles piirkonnas märkimisväärne positsioon, eriti tänu oma spordipakkumistele.
Tarbijad aktsepteerivad striiminguteenuste kõrgemaid hindu
Streamiteenuste hinnatõusud ei ole vaatajaid heidutanud. Netflix, Disney+ ja Hulu on tõstnud hindu ja piiranud paroolide jagamist, kuid kliendid on endiselt lojaalsed. Eeldatavasti saab YouTube TV-st 2026. aastaks USA suurim tasuline televisiooniteenuse pakkuja.
Brändide ja turundajate jaoks tähendab see rohkem võimalusi jõukamate klientideni jõudmiseks. Kuna vaatajad veedavad voogedastusplatvormidel rohkem aega, saab reklaam neis teenustes olla tõhusam ja täpsemalt suunatud.
Hübriidmudel: Reklaam võtab suurema osa tuludest
Ehkki voogedastusplatvormide tuludest domineerivad endiselt tellimused, kasvab reklaamisegment kiiremini. eMarketeri prognoosi kohaselt suureneb reklaami osakaal kogutulust 2027. aastaks 4 protsendipunkti võrra. Ühendatud televisiooni (CTV ) reklaamikulutused kasvavad aasta-aastalt peaaegu 16%, ületades tellimustest saadavat tulu.Euroopa e-kaubanduse kaubamärgid peaksid nägema CTV reklaami kasvu kui võimalust , kuid kohandama oma strateegiaid vastavalt kohalikele tingimustele. Kui USAs domineerivad programmipõhine reklaam ja kasutajate andmetel põhinev täpne sihtimine, siis Euroopas on turg killustatum ja sellised eeskirjad nagu GDPR piiravad isikustamist.
CTV-reklaami kombineerimine kontekstipõhise sihtimisega ja kohalike voogedastusplatvormide kasutamine, mis võtavad järk-järgult kasutusele interaktiivseid formaate ja reklaamimudeleid, võib olla tõhus.
Lisaks on platvormidel tekkimas uusi reklaamiformaate. Näiteks on populaarsust kogumas pausireklaamid, sest need ei katkesta sisu, vaid kasutavad vaatamise loomulikke pausid. Need reklaamid ilmuvad staatilise või kergelt animeeritud visuaalina, sageli koos QR-koodi või selge CTA-ga. Nad suhtlevad vaatajatega tõhusalt siis, kui neil on tõesti aega ja ruumi. Kuigi need on meie piirkonnas seni vähem levinud, võivad need tulevikus muutuda nõutuks reklaamipinnaks, eriti seoses hübriid-tellimusmudelite kasvuga.
Streami globaliseerumine ja selle mõju turundusele
Streamingteenused laienevad väljapoole USAd – Netflix teenib juba peaaegu 60% tuludest väljaspool Põhja-Ameerikat . Ehkki leviku määr sellistes riikides nagu Kanada, Ühendkuningriik ja Hiina ületab 67%, toob hinnatundlikkus sellistes piirkondades nagu Ladina-Ameerika ja Aasia kaasa reklaamiga toetatud mudelite kasvu. Kesk- ja Ida-Euroopa (KIE) turul seisab voogedastusteenuste pakkumine silmitsi eriliste väljakutsetega. Telekommunikatsioonioperaatorid pakuvad voogedastust sageli pakettide osana, mis võib mõjutada eraldiseisvate SVOD-teenuste kasvu. E-kaubanduse ja turundusbrändide jaoks tähendab see vajadust kohandada strateegiaid – alates lokaliseeritud sisust kuni kohalikule sihtrühmale kohandatud reklaamiformaatideni.

Source: eMarketer
Streaming kui digitaalreklaami uus standard
Streaming-platvormid muudavad põhjalikult seda, kuidas kaubamärgid klientideni jõuavad. E-kaubanduse jaoks tähendab muutus uusi võimalusi, kuid ka vajadust kohaneda muutuva keskkonnaga:
- Reklaamida seal, kus on vaatajad – voogedastusteenuste kasvav vaatajaskond muudab televisioonireklaami turundusstrateegiate oluliseks osaks.
- Otseülekanded kui vaatajamagnetid – eksklusiivne sisu, eriti spordiülekanded, meelitab pühendunud vaatajaid, luues ideaalsed tingimused reklaamiks ja sponsorluseks.
- Hübriidmudel on tulevik – tellimuse ja reklaami kombinatsioon on muutumas standardiks, mis avab ruumi uutele formaatidele ja dünaamilisematele kampaaniatele.
- Ülemaailmne kasv nõuab kohalikku lähenemist – edu välisturgudel sõltub nii sisu kui ka reklaamistrateegiate kohandamisest kohalike tavade ja eeskirjadega.
Streaming on meediatarbimise ja turunduse uus standard. Kaubamärgid, kes suudavad kohaneda, saavad selles keskkonnas strateegilise eelise.